ذهن آرام و برتر

ساخت وبلاگ

هر فکر یا باور شما انرژی دارد که بر زندگی‌تان تاثیر می‌گذارد. با جذب انرژی مثبت می‌توانید اتفاقات مثبت زیادی را به زندگی‌تان فرابخوانید. برای این کار لازم است فنونی مثل رها کردن گذشته و تکرار عبارات تاکیدی مثبت را بیاموزید.

تصور کنید که کلمه «بله» را روزی هزاربار در روز تکرار کنید! خب این دقیقا همان کاریست که من از زمانی که در سخنرانی گری کویین درباره «قدرت بله!» شرکت کردم، انجام می‌دهم. یکی از دوستان صمیمی‌ام، از من دعوت کرد تا در سمینار ارائه شده توسط گری کویین، مربی زندگی، نویسنده‌ی موفق و سخنگوی انگیزشی شرکت کنم. از آنجا که من همیشه به دنبال راه‌هایی برای زندگی بهتر و استراتژی‌هایی برای دستیابی به رویاهایم هستم، بلافاصله این دعوت را پذیرفتم. اگرچه مطمئنا نمی‌توانم همه‌ی آن چیزی که در آن سمینار آموختم را بنویسم، تنها بخشی از مهم‌ترین این آموزه‌ها را که باعث جذب انرژی مثبت به زندگی‌ام شده‌است، در اینجا ارائه می‌کنم.

راهکارهای جذب انرژی مثبت

۱- کلمه‌ی «بله» را تکرار کنید

آنروز گری برای ما تعریف کرد که مکتب «بله» چگونه شکل گرفت. در طی یک سخنرانی در آلمان، گری از انرژی‌های منفی ساطع شده در کل فضا نگران شد، و زمانی که انرژی مثبت را درون خود بازیابی کرد، یک ایده‌ی عالی به ذهنش رسید. او از همه‌ی حضار خواست که چندین بار کلمه‌ی بله را تکرار کنند. خیلی زود فضا با سرودی زیبا از بله مملو شد و با هر بله، وزن انرژی مثبت در فضای اتاق افزایش پیدا می‌کرد. 

ذهن آرام و برتر...
ما را در سایت ذهن آرام و برتر دنبال می کنید

برچسب : جذب انرژی مثبت, نویسنده : علی اصغری goodmind بازدید : 340 تاريخ : شنبه 21 ارديبهشت 1398 ساعت: 17:20

سوء مصرف مواد به سادگی می تواند به عنوان یک الگوی استفاده مضر از هر ماده برای اهداف تغییر خلق و خوی تعریف شود. "مواد" می تواند شامل الکل و سایر مواد مخدر (غیرقانونی یا غیرقانونی) و همچنین بعضی از مواد مخدر باشد.

"سوء استفاده" می تواند منجر به این شود که شما از یک ماده استفاده می کنید به نحوی که در نظر گرفته نشده یا توصیه نمی شود یا دلیل استفاده از دستورالعمل بیش از حد است.

برای روشن شدن، کسی می تواند از مواد استفاده کند و معتاد نباشد یا حتی از اختلال مصرف مواد استفاده کند، همانطور که در راهنمای تشخیصی و آماری 5 (DSM 5) تعریف شده است.

ذهن آرام و برتر...
ما را در سایت ذهن آرام و برتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی اصغری goodmind بازدید : 327 تاريخ : شنبه 7 ارديبهشت 1398 ساعت: 14:07

شوهرم اصلا به من محبت ندارد ؛ با محبتی او چه کنم؟

خیلی از خانم ها همیشه از این شکایت دارند که با مردی بی احساس زندگی می کنند که هیچ درکی از ابراز عشق و محبت ندارد به طوری که هرگاه می خواهند راجع به احساساتش با اوصحبت کنند همه چیز را به سخره می گیرد و به ابرازاحساسات و عواطف، علاقه چندانی ندارد .بی محبتی شوهر

بی محبتی شوهر

این افراد معمولا قوی و کم حرف ، موجوداتی فاقد احساسات هستند ، کسی که نمی دانید اصلا چیزی حس می کند یا نه! اگر شما هم در زندگیتان با مردی زندگی می کنید که بیان احساسات عاطفی را نشانه ی ضعف می داند این بخش از نمناک می تواند کمکتان کند بی محبتی شوهرتان را درمان کنید و از زندگی با او بیشتر لذت ببرید .

ذهن آرام و برتر...
ما را در سایت ذهن آرام و برتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی اصغری goodmind بازدید : 311 تاريخ : شنبه 7 ارديبهشت 1398 ساعت: 14:04

مشاوره خانواده نوعی از مشاوره است که به برطرف کردن مسائل خانوادگی و آنچه در یک خانواده میگذرد، میپردازد. مشاوره خانواده به بررسی مسائل و مشکلات همه افراد خانواده میپردازد و با آنها ارتباط مؤثر و مفیدی برقرار میکند.

مشاوران خانواده از جمله روانشناسانی هستند که به دلیل بررسی کل خانواده و مراجعه همه اعضای خانواده، میتوانند تحلیل بهتر و روشن تری از مسائل افراد آن خانواده داشته باشند.

چه افرادی به مشاوره خانواده نیاز دارند؟

در واقع خانواده ایی که به مشاوره خانواده رجوع میکند، به میزانی از سطح رشد و شناخت دست یافته و کاملا آگاه است که بررسی و تحلیل مسائل خانوادگی شان تحت نظر یک مشاور روانشناس مجرب، میتواند به مراتب مشکلاتشان را بهتر تشخیص دهد و به درمان و بهبود خود و افراد خانواده بپردازد.

خانواده هایی که به این میزان از رشد فرهنگی دست پیدا کرده اند که میتوانند با هم صحبت کنند و هر گاه احساس کردند در زمینه هایی، صحبت هایشان نتیجه بخش نیست و لازم است کارشناس و مشاور مجربی به آنها حرف هایی را بزند و یا حرف هایی را که ترجیح میدهند ابتدا با مشاوران روانشناس خود مطرح کنند و بعد به صورت اصولی و پایه ایی آن را در خانه و خانواده شان اجرا کنند، خانواده های در حال رشد و پیشرفت هستند.

این خانواده ها از لحاظ روانی، روان سالمتری نسبت به خانواده هایی که مدام در جنگ، بحث و دعوا هستند و یا مدام در قهر و کینه توزی از یکدیگر قرار دارند میباشند.

ریشه آسیب ها

دور ماندن از آسیب های احتمالی، ریشه در آسیب های کودکی که در خانواده با آنها روبرو شده ایم دارد.

اگر کودکی در خانواده آسیب دیده باشد، در جنگ و بحث های مدام بوده باشد، عزت نفسش رشد پیدا نکرده باشد و ارتباط مؤثر و مفیدی با افراد خانواده نداشته باشد، او را به آسیب های دوره بزرگسالی نزدیک میکند و پس از آن با مقداری از خشم و کینه و حس خودتخریبی به سمت آسیب سوق داده میشود.

اعتیاد، طلاق، اختلال شخصیت، اجتماع گریزی و ضد اجتماعی بودن از دسته آسیب هایی هستند که متوجه هر فردی است که در کودکی خانواده بامحبت و حمایت گری نداشته است.

بنابراین خانواده ها وظیفه بسیار خطیری در رشد و حمایت فرزندانشان دارند و تنها تامین غذا و جای خواب خوب، فرزندانشان را فرزندانی با روان سالم و دور از آسیب نمیکند.

ممکن است فرزندی در خانواده ایی عذای خوب نخورد اما احساس امنیت و حمایت خانوادگی خود را در آن شرایط از پدر و مادرش دریافت کند و بتواند درک کند که «ما همدیگر را دوست داریم و برای رفع نیازهایمان تلاش میکنیم و فقط ممکن است الان شرایط بدی داشته باشیم اما یکدیگر را داریم و در کنار هم خواهیم بود».

مشاوران خانواده میتوانند در مواردی که خانواده ها با هم در بحث های طولانی هستند و حتی نمیتوانند منظور اصلیشان را بهم رسانند، عاملی برای کمک به افراد خانواده باشند و با صرف وقت برای هر یک از اعضای خانواده و شنیدن حرفهای هر کدام به صورت جداگانه به نوعی اتحاد، آشتی و برقراری صلح به افراد خانواده برسند.

این میزان از تجربه حال خوب تنها بوسیله یک مشاوره خانواده مجرب امکان پذیر است.

مثالی از یک نمونه مشاوره خانواده

مثلا پدر و پسری که رابطه خوبی با یکدیگر ندارند، صمیمانه یکدیگر را دوست دارند اما همیشه با شروع یک حرف، گفتگویشان به بحث های طولانی میکشد و در خشمی مداوم از یکدیگر هستند.

یک مشاور خانوده با بررسی دقیق علت، شرایط بحث ها و شنیدن حرف های هر کدام، چه پدر و چه پسر، میتواند مشکل را پیدا کرده، آن را بررسی کند و به بهبود و انسجام رابطه شان بپردازد و آنها را در مسیری از رشد رابطه قرار دهد.

در آن خانواده به مرور بحث و گفتگو های بی پایان کمتر میشود؛ رابطه پدر و پسر صمیمی تر میشود و پس از گذراندن دوره ایی از مشاوره با یادگیری و اجرای راهکارهای گذشته میتوانند در آینده از بروز احتمال خطا در رابطه شان نیز جلوگیری کنند.

منبع: مرکز مشاوره مکث

ذهن آرام و برتر...
ما را در سایت ذهن آرام و برتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی اصغری goodmind بازدید : 309 تاريخ : شنبه 7 ارديبهشت 1398 ساعت: 14:03

نوآوری باز یکی از الگوهای جدید است که در مقابل الگوهای سنتی قرار گرفته است در این الگو سازمان از مسیرهای  ورودی و خروجی مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد و به اصطلاح تجاری سازی می شود. یکی از موارد بسیار مهمی که در این مفهوم و الگو مورد توجه قرار می گیرد نوآوری عمومی است که در آن به نوآوری برای تمام افراد، تمام زمان ها و تمام مواقع اشاره می شود. همانطور که از این مفهوم و تعاریف آن پیدا است می توان متوجه شد که این تعریف با توسعه و پیشرفت نیز همراه است.

همه چیز درباره نوآوری باز

در یک سازمان ایجاد الگوهای نوآوری به منظور افزایش ثروت و ایده پردازی در آن دارای روندی طولانی و مدت دار است یکی از عواملی که در این مسیر می تواند سختی های زیادی را به همراه داشته باشد عدم اعتماد کامل به روندهای سازمانی است. بنابراین اگر در برخی از سازمان پیشگیری و کنترل نوآوری را می بینید باید متوجه این موضوع بود که سازمان نوآوری را امری غیر قابل پیش بینی می داند و به همین امر آن را کنترل می کند.

 

ذهن آرام و برتر...
ما را در سایت ذهن آرام و برتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی اصغری goodmind بازدید : 318 تاريخ : شنبه 7 ارديبهشت 1398 ساعت: 13:10

شاید فکر کنید شاد بودن و داشتن ذهنی برتر یک امر ذاتی است. در حالی‌که مثل هر ویژگیِ اکتسابیِ دیگری، این ویژگی را نیز می‌توان به‌دست آورد. تنها کافی است تکنیک‌های خاصی را یاد بگیریم و به‌طور مرتب در زندگی خود از آن‌ها استفاده بکنیم. در این مقاله خواهیم خواند که چگونه ذهن برتر داشته باشیم.
من همیشه شادی را به ‌عنوان نتیجه می‌دیدم. یک پیگیری همیشگی که همه­‌ی اعمال و رفتار ما را هدایت میکند. شادی چیزی است که ما سعی میکنیم به آن برسیم و احتمالاً تنها دلیل زندگی ماست.

آیا متوجه شدید که من الان چه ‌کاری کردم؟ من موفق شدم در دو جمله راز پشت دنیای «شادی» را فاش کنم. شادی یک طبیعت دوگانه دارد. به طور هم زمان هم نتیجه است و هم محرک. یک مثال می‌زنم. من معمولاً سعی می کنم راه ‌هایی پیدا کنم که مفیدتر باشم و در نتیجه­‌ی آن شادتر. درحالی­‌که بهترین راه برای مفید ‌تر بودن، شادتر بودن است. متحیرکننده است، نه؟

البته گفتنش آسان است. بنابراین برای واضح‌­تر شدن موضوع برای شما و محسوس‌ تر شدن معنای حقیقی شادی، تصمیم گرفتم که ۱۰ مورد از تأثیرگذارترین روشهای داشتن ذهنی برتر در هر زمان را بیان کنم.

۱. در لحظه باشید

در لحظه حاضر بودن عبارتی­ است که به‌­وسیله‌­ی اکهارت تُله (Eckhart Tolle) در پرفروش­‌ترین کتابش «نیروی حال» معرفی شد. من مطمئنم که بیش‌­تر شما یا آن­ را خوانده‌اید یا دربار‌‌‌ه‌­ی آن شنید‌ه‌­اید. اما معدود کسانی را می­‌شناسم که واقعاً آ‌‌‌‌ن ­را در زندگی به کار گرفته باشند. چیزی که اکهارت درباره‌­ی آن حرف می­‌زند، یکی از پیشگامانه­‌ترین ادراکاتی است که یک فرد می­‌تواند در زندگی‌اش به آن برسد.

ذهن آرام و برتر...
ما را در سایت ذهن آرام و برتر دنبال می کنید

برچسب : ذهن برتر, نویسنده : علی اصغری goodmind بازدید : 308 تاريخ : جمعه 6 ارديبهشت 1398 ساعت: 22:59

قوانین و اصول موفقیت در کار و زندگی

رسیدن به موفقیت راه پیچیده و غیرقابل دسترسی نیست تنها کافیست با روز و قوانین آن که توسط افراد با تجربه به دست آمده آشنا شده و آنها را به کار گیرید. برای کسب موفقیت تنها تلاش کافی نیست بلکه آشنایی با قوانین مخصوص و به کارگیری آنها در زندگی می تواند شما را سریعتر به اهداف تان رسانده و باعث موفق شدن شما در هر کاری شود.اصول موفقیت

در این بخش از نمناک چند قانون جهانی موفقیت را باهم مرور خواهیم کرد که در عین سادگی موثر و کارساز هستند. باید بگوییم که این فهرست به هیچ وجه تمام عیار نیست ولی با این حال، این نقطه شروع بسیار خوبی است که از آن برای ایجاد یک نقشه راه برای داشتن زندگی موفق، استفاده کرد.

7 گام برای دستیابی به موفقیت در زندگی

1. عدم ترس از شکست را استارت بزنید

طوری که اغلب ما در زندگی هایمان یاد گرفته ایم، این است که شکست چیز بدی است. شکست تقریبا همیشه روبروی موفقیت قرار می گیرد با این حال بدون شکست راه های کمی برای موفقیت را خواهید دانست. هیچ کس تا به حال همه کارها را کاملا درست انجام نداده است. اما اکثر افرادی که برخی از موفقیت ها را تجربه کرده اند، در برخی موارد شکست خورده اند.

ذهن آرام و برتر...
ما را در سایت ذهن آرام و برتر دنبال می کنید

برچسب : اصول موفقیت در زندگی, نویسنده : علی اصغری goodmind بازدید : 314 تاريخ : دوشنبه 9 ارديبهشت 1398 ساعت: 17:30

10 اشتباه مردان که موجب ناراحتی زنان می شود
با گذشت مدتی از زندگی مشترک تغییراتی در رفتار و گفتار برخی از آقایان ایجاد می گردد که این رفتارها موجب رنجش خاطر همسر و سردی روابط عاطفی زن و شوهر می شود. در این بخش از نمناک به بیان اشتباهات مردان که موجب رنجش زنان از مردان می شود ، می پردازیم.اشتباهات مردان

نکات مهم که آقایان به آن دقت نمی کنند ولی برای زنان اهمیت دارد
بیشتر به خودشان توجه می کنند تا همسرشان

یکی از رایج ترین اشتباهات مردان هنگام ارتباط با همسر این است که به نیازهای عاطفی متفاوت همسرشان توجه نمی کنند و بیشتر توجه آنها به احساسات خودشان است. اگر خودتان فکر می کنید همسر خوبی هستید اما هنوز احساسات همسرتان را نمی شناسید و برایتان مهم نیست ، سخت در اشتباهید چون این بی توجهی شما حرص همسرتان را در خواهد آورد بنابراین اگر می خواهید همسرتان را تحت تاثیر قرار دهید، سعی کنید احساساتش را بیشتر بشناسید از او درباره احساساتش بپرسید تا راه های خوشحال کردنش را پیدا کنید.

ذهن آرام و برتر...
ما را در سایت ذهن آرام و برتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی اصغری goodmind بازدید : 308 تاريخ : دوشنبه 9 ارديبهشت 1398 ساعت: 17:31